Laita viestiä mari@internesia.fi | Kotisivut, ohjelmointi, verkkokaupat ja valokuvaus - Internesia - Lahti
Mitä sosiaalisen median kanavaa käyttäisin yritykselleni?

Mitä sosiaalisen median kanavaa käyttäisin yritykselleni?

Moni pienyrittäjä varmasti miettii, että mitä sosiaalista mediaa minun kannattaisi käyttää yritykseni markkinoinnissa? Aika on rajallista, joten kaikkia mahdollisia kanavia ei ole mahdollista (ainakaan aktiivisesti) päivittää. On siis hyvä valita muutama some-kanava, joihin panostaa. Alla muutamia vinkkejä valintaan:

Vinkki nro 1

Tutustu eri sosiaalisen median alustoihin ja mieti mikä toimisi parhaiten yrityksesi markkinoinnissa. Millaista tuotetta tai palvelua myyt? Onko yrityksessäsi henkilö tai henkilöitä, jotka voivat käyttää työaikaansa some-kanavien päivittämiseen. Sosiaalisen median käyttö voi olla ilmaista, mutta minkä arvon annat työajallesi?

Vinkki nro 2

Älä luo tiliä jokaiseen sosiaalisen median kanavaan minkä löydät tai mitkä ovat nyt suosittuja. Valitse omalle yrityksellesi sopivin alusta tai kaksi. On parempi päivittää aktiivisesti yhtä tai kahta kanavaa, kuin vähemmän aktiivisesti useampaa.

Vinkki nro 3

Ennen kuin päätät minkä tai mitkä sosiaalisen median alustat valitse, tee itsellesi selkeä ja käytännönläheinen suunnitelma miten haluat yrityksesi näkyvän sosiaalisessa mediassa. Somella voi olla yrityksesi imagolle myös negatiivinen vaikutus, jos et ole kartalla siitä miten yrityksesi ja sen työntekijät somessa toimivat.

Vinkki nro 4

Älä turhaudu. Keskity. Sosiaalinen media vaatii aikaa ja panostamista pidemmälle aikavälille tulosten saavuttamiseksi.

Lue lisää sosiaalisen median kanavista

(Sivulla on vierailtu 1 kertaa, 1 vierailua tänään)

This Post Has One Comment

  1. On ollut todella vaikeaa löytää somesta omaa yleisöä. Helposti se jää siihen, että kaverit tykkää ja sitten homma lässähtää.

Vastaa

Sulje valikko