You are currently viewing Case: Sisustusmyymälä Bear Family

Case: Sisustusmyymälä Bear Family

Lahden kaupunki tarjosi lahtelaisille yrityksille keväällä 2021 apuaan myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen. Internesia osallistui tähän palveluntarjoajan roolissa. Kaupunki arpoi yrityspalvelusetelit hakijoiden kesken ja yksi setelin saaneista yrityksistä oli Sisustusmyymälä Bear Family. Huhtikuun lopussa Bear Familyn Janne Flyktman otti yhteyttä Internesiaan ja ilokseni valitsi yritykseni tuottamaan Bear Familylle verkkosivut ja verkkokaupan.

Pyysin Jannea kertomaan lyhyesti Bear Familyn historiasta ja mitä Bear Family tekee?

”Sisustusmyymälä BearFamilyn tarina alkoi jo silloin, kun yrittäjä oli huonekalutehtaissa töissä ja näki mahdollisuuksia. Haave omista suunnittelemista tuotteista alkoi toteutua, verkosto laajentua ja asioista alkoi tulla iso kokonaisuus. Kaiken kruunasi kesäpäivänä herännyt idea nimestä, joka kumpusi naapurin tapaamasta karhusta. Karhu, suomalaisen metsän kansalliseläin vei ajatukset karhuperheeseen, karhun tukevaan istuma-asentoon, karhun hyväntuulisuuteen ja kauniiseen eläimeen. Iso kokonaisuus sai nimen – Bear Family. Sitten ideoitiin mitä ja miksi…

Sisustusmyymälä alkoi hahmottumaan ja löytämään hyviä kumppaneita. Myös omat suunnittelemat tuotteet saivat paikkansa valikoimassa. Avainsanoja konseptille oli hyvää ja kaunista, kotiin tai töihin. Kotimaisuus ja laatu ovat tärkeitä arvoja, jotta voimme tarjota asiakkaillemme tuotteita pitkiksi elämänkumppaneiksi.

Pitkä kokemus markkinoista antaa meille päivittäin inspiraatiota ja halua tuoda kotiin hyvää ja kaunista! Halusimme myös että kokonaisuus on hyvin brändätty.”

Lahden kaupunki jakoi yrityspalveluseteleitä keväällä 2021 hakeneiden yritysten kesken. Internesia tarjosi palveluiksi WordPress-verkkosivupakettia ja WooCommerce-verkkokauppapakettia. Miten Bear Family päätyi hakemaan seteliä ja miksi Internesia valikoitui sivuston ja kaupan tekijäksi?

”Minulla on myös toinen yritys, joka on asiantuntijapalveluita tarjoava yritys ja olemme myös palveluntuottaja. Eli palveluseteliä on markkinoitu ja sitten näimme että tarvitsemme lisäkäsiä ja ammattilaista, ja siksi päädyttiin hakemaan seteliä. Tosi hienoa tietenkin ja se nopeutti verkkokaupan toteuttamista huomattavasti sekä tietenkin alkuinvestoinnit ovat rajut, niin antoi myös mahdollisuuden toteuttamiseen tällä aikataululla.

Meille tärkeää on lähipalvelut ja haluamme tukea pieniä yrittäjiä. Lisäksi Internesian nettisivuilla oli malliesimerkkejä verkkokaupoista ja se vakuutti meitä.”

Kun käytännön järjestelyt oli tehty aloitimme verkkosivujen ja verkkokaupan toteuttamisen Bear Familyn kanssa. Pidimme ensin aloituspalaverin, jossa kävimme yhdessä Jannen kanssa läpi heidän toiveitaan ja tarpeitaan sivuston suhteen. Tämän jälkeen suunnittelin ja toteutin Bear Familylle mallisivuston, josta lähdimme yhdessä työstämään lopullista sivustoa. Bear Familyllä oli jo valmiina logo ja graafinen ohjeistus, joten käytimme sitä hyödyksi sivuston toteuttamisessa.

”Totetuttaminen onnistui hienosti, toki aikataulutus olisi voinut olla tarkempi. Nopeasti saatiin hyvä yhteys ulkoasuun ja mitä haluamme. Toteuttaminen ja käytännön asiat toimi hienosti. Yhteydenpidot ym. toimi myös tosi hienosti. Erilaiset työkalut toimi tosi hyvin sivujen tekemisessä.” Janne Flytman kertoo

Bear Familyn verkkosivut ja verkkokauppa julkaistiin joulukuussa 2021. Kysyin Jannelta mitä mieltä hän oli sivuston toteutuksesta ja mitä tulevaisuuden suunnitelmia heillä on sivuston suhteen?

”Tosi tyytyväisiä ja nyt kun loppusuoralla saatiin Postin kanssa sopimus, niin se nopeuttaa tilausten lähettämistä. Halusimme kivat, rennot ja vaikuttavat sivut ja se onnistui tosi hienosti. Verkkokaupassa on helppo selata tuotteita ja ostaminen on helppoa. Myös maksukumppani antaa laajan mahdollisuuden ja se tietenkin on tärkeää.

Markkinointi on seuraava iso toimenpide verkkokaupan osalta sekä haluamme lisätä sosiaalistamediaa markkinoinnin tueksi. Lisäksi tuotteita lisätään koko ajan ja etsimme lisää yhteistyökumppaneita. Myös blogikirjoitusosio halutaan toteuttaa alkuvuodesta. Kuvamateriaaleihin on myös tärkeä panostaa.”

Tutustu Bear Familyn sivuihin ja verkkokauppaan

(Sivulla on vierailtu 107 kertaa, 1 vierailua tänään)
Haluatko jakaa tämän artikkelin?